23/06 – 26/06/2011 West USA: California, Utah, Arizona, Nevada (Part 3)2012-09-02T22:56:43+00:00

23/06: Vandaag verlaten we San Fransisco en rijden we langs de kust naar San Simeon. Alvorens we San Fransisco buiten rijden passeren we nog langs het Golden Gate Park, dit is een groot stadspark in het westen van San Fransisco. Bij gebrek aan tijd rijden we er gewoon met de auto door.

Bij een stop in één van de kuststadjes richting San Simeon komen we nog een coole hippie tegen ;-). Hij vroeg vanwaar we kwamen en hij kende België verdomme goed precies. Hij vertelde over manneke pis, Brussel, Brugge en dat hij bij een toer door Europa ook een tijdje in België is gebleven. Peace and love, maaan.

Bijna aangekomen in San Simeon zien we een uitkijkpost op het strand op een groep zeeleeuwen en maken even een welgekomen tussenstop. Zalige beestjes zenne, echt mooi.

S’avonds, na aankomst in het hotel gaan we nog eten in het restaurant. Mmmmm, voor mij een lekkere gegrilde zalmfilet.

Courtesy Inn
9450 Castillo Drive, San Simeon, California

%%wppa%% %%slideonlyf=61%% %%align=center%%

24/06: Vandaag rijden we naar onze laatste verblijfplaats: Hollywood !!! Tegen de middag komen we aan in Hollywood. We smijten onze bagage af in het hotel en gaan richting de bekende Hollywood Boulevard met al zijn sterren op de grond. Man man, wat ben ik hier verschoten. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Het is er eigenlijk vuil en smerig en er zijn ook veel winkels met wulpse lingerie dat de buurt eigenlijk geen goed doet. Pfffff, wat een tegenvaller.

In de namiddag gaan we eten in het Hollywood Hard Rock Cafe. We hebben hier bijna 1 uur moeten wachten voordat we binnenkonden. Voor de verandering heb ik nog eens een hamburger gegeten maar het was wel een goeie ;-).

S’avonds, na ons bezoek aan de Hollywood Boulevard gaan we nog op zoek naar een Apple Store om te zien of er daar nog Ipad 2 beschikbaar is voor Mieke. Ja hoor, we vinden wat we zochten, een Ipad 2 16GB zonder 3G.

Best Western Hollywood Hills Hotel
6141 Franklin Avenue, Los Angeles, California

%%wppa%% %%slideonlyf=62%% %%align=center%%

25/06: Vandaag is onze laatste dag van de vakantie. We pakken onze bagage een beetje deftig in en maken ons trouw rijbeest een beetje proper om af te leveren bij Allamo.

Maaaaar eerst passeren we nog langs de bekende Hollywood letters en gaan we op zoek naar de filmsterren in de chique villawijken van Hollywood ;-), waaronder ook de Beverly Hills. Na de koffiepauze bij onze goede vriend Tom Cruise gaan we verder naar de kust.
Voordat we naar de luchthaven gaan rijden we nog eens naar het strand Venice Beach, waar we nog een wandeling langs de zee maken.

We zetten onze wagen af bij Allamo en nemen het busje naar de luchthaven waar we onze trip huiswaarts aanvatten. Jammer, ik had nog wel wat langer willen blijven, Amerika bevalt mij wel. We hebben enorm veel gezien en eigenlijk ook niks, ik bedoel maar dat je gerust dezelfde reis opnieuw kan doen en volledig allemaal andere dingen zien, Amerika is zo groot en uitgebreid.

%%wppa%% %%slideonlyf=63%% %%align=center%%

Ik wil ook mijn reismaatje Mieke bedanken. Merci meiske om er samen zo een mooie reis van te maken.