24/10 – 31/10/2009 South-Africa, Swaziland, Lesotho (Part 2)2013-04-07T16:11:46+00:00

24/10: Ongelooflijk slecht geslapen, zo warm. Ganse voormiddag gewandeld met onze gids Ina, zij is een biologe. Serieuze hoogte verschillen overbrugd onder een schroeiende zon. Massa’s teken leven hier in het gras waardoor je best een lange broek en hemd draagt => snikheet. Korte siësta in de namiddag en daarna een Zulu dorp gaan bezoeken. Schitterende belevenis. We hebben hun zelfgemaakt bier geproefd. Het was echt niet te drinken ;-). De emmer met “bier” stond in het midden van de hut, het was een witte brij met brokjes en heel zuur. Na het proeven hebben de dorpelingen nog enkele dansjes met wat zang laten zien, in ruil moesten we een dans van bij ons laten zien. We hebben de vogeltjes dans laten zien die bij ons toch op elke bruiloft word gedraaid ;-). Daarna nog veel leuke foto’s gemaakt met de Zulu’s.
S’Avonds hebben Ina en haar man JC nog een zeer lekkere Afrikaanse braai klaargemaakt. De Afrikaanse braai bestond uit melie-pap, tomatensaus, kip + boerewors en koolsla met appelsien. Zeeeeeeeer leuke dag gehad, zalig.

%%wppa%% %%slideonlyf=10%% %%align=center%%

25/10: Het slapen is wat beter meegevallen dan vorige nacht. Vandaag rijden we naar Bergville om daar te overnachten in het Drakensville Resort Jagersrust. Onderweg stoppen we in het Ncome museum en het Bloedrivier museum, hier komen we meer te weten over de slag rond de Bloedrivier.
Ik kamp nu ook al enkele dagen met een verkoudheid, spierpijn, hoofdpijn, waarschijnlijk een griepje. Laten we hopen dat het snel passeert.
We zijn veilig aangekomen in het resort. Eerst zijn we gaan zwemmen in het verwarmde buiten en binnenzwembad. Daarna hebben we buffet gegeten.

%%wppa%% %%slideonlyf=11%% %%align=center%%

26/10: Serieus afgezien, nog nooit meegemaakt. Dagtocht gedaan in de Drakensbergen. Soms redelijk gevaarlijke passages gedaan, wel tof ;-). Zeeeers steile hellingen, soms recht omhoog. Halverwege ben ik nog in het water gesukkeld, schoenen zeiknat. Vandaag zijn er duidelijk meerdere grenzen verlegd, ben kapot, slaapwel!

%%wppa%% %%slideonlyf=12%% %%align=center%%

27/10: Vandaag gaan we richting Malealea Lodge in Lesotho. Prachtige landschappen komen ons tegemoet. Aan grensovergang geen problemen. In Malealea Lodge aangekomen ben ik een beetje ziek in de darmen (diaree) en misselijk. Ik moet onderweg de wagen uitspurten in de bosjes … . S’Avonds nog BBQ gedaan en direct gaan slapen.

%%wppa%% %%slideonlyf=13%% %%align=center%%

28/10: Vroeg gaan slapen heeft me deugd gedaan, wel vaak wakker geweest door de onweders die ons passeerden. Vandaag gaan paardrijden in de bergen, heel tof. Rond 14 uur terug en mijn achterwerk heeft het geweten. Beetje relaxen tot 19u, Afrikaanse braai met T-bone steak binnengestoken en nu slapen.

29/10: Vandaag hebben we Lesotho verlaten richting Graaff Reinett. Lange tocht van ongeveer 500 km. Eens ginder aangekomen hebben we het stadje verkent en iets gegeten in een restaurantje. Slaap zacht (nog steeds last van diaree).

%%wppa%% %%slideonlyf=15%% %%align=center%%

30/10: Vandaag rijden we naar Tsitsikamma. Zeer mooie streek omwille van zijn natuur (tuinroute). Onderweg passeren we nog even langs Valley of Desolation met uitzicht op Graaff Reinett. We komen laat aan in Tsitsikamma NP. Tentjes opgezet en BBQ gedaan. Sleep tight!

%%wppa%% %%slideonlyf=16%% %%align=center%%

31/10: Ik heb besloten om (als enige) van de hoogste commerciële bungy jump brug ter wereld te springen (deze is 216 m hoog). Ik was redelijk zenuwachtig voor mijn sprong. Het gevoel tijdens de sprong is onbeschrijflijk geweldig, het geeft een enorme adrenaline boost en het voelt alsof je de hele wereld aankan.
In de namiddag doen we nog de Canopy Tour, dit zijn vele death rides in de toppen van de bomen!!
S’Avonds nog een rump steak van 500g gegeten in het restaurant om terug op krachten te komen en nu naar bed.