20/07 – 26/07/2010 Canada: The Rocky Mountains (Part 3)2012-09-02T18:04:16+00:00

20/07: Het doel voor vandaag is Perley Rock. Uitdagende wandeling met steile en soms technische stukken. Sommige bergwanden zijn bedekt door sneeuw en maken het soms extra spannend. Miranda was helaas na enkele kilometers teruggekeerd wegens misselijkheid. Op het eindpunt van de wandeling aangekomen zitten we midden in de sneeuw en kunnen we een prachtige gletsjer aanschouwen. Ons zelfbereid avondeten was lekker en bestond uit een gekookte maïskolf + zalm + brocolli + patatten. Nu de knie laten rusten, slaapwel …

%%wppa%% %%slideonlyf=41%% %%align=center%%

21/07: Om 6u30 ontbijten we. We breken onze tenten af en gaan richting Takakkaw campground. Rond de middag komen we aan. Op de campground zijn geen wagens toegelaten, dus dat word 300 á 400 meter sleuren met al de bagage. Deze campground is gelegen naast de Takakkaw waterval, één van de hoogste watervallen van Canada. Na ons geïnstalleerd te hebben maken we ons klaar voor de wandeling van de dag in de buurt van Emerald Lake. Het is ongeveer 4u stappen. Het is droog en snikheet. Het avondmaal was een lekkere hotdog met een salade. Slaapwel …

%%wppa%% %%slideonlyf=42%% %%align=center%%

22/07: Vandaag staat de Iceline trail op het programma, maar … . In het begin van de wandeling waren er enkele stevige hellingen waardoor ik en Tinne wat achterop raken. Normaal gezien word er wel bij de volgende splitsing gewacht als er iemand achter raakt, dat dachten we tenminste :-). We kiezen uiteraard de verkeerde afslag en raken zo gescheiden van de groep. Op de grond vonden we voetsporen en afdrukken van wandelstokken, dus dachten we dat we goed zaten, niet dus … . Geen van ons beide had eten bij, buiten een banaan en een graanreep. Water (het belangrijkste) hadden we wel op overschot. We volgen een trail langswaar we denken dat ze gekomen zijn, maar in realiteit dwalen we alleen maar verder van de groep af, komt daar nog bij dat we regelmatig een bui over onze kop krijgen. We passeren toch enkele zééér mooie landschappen en komen ook langs de Twin Falls. Onderweg passeren we een berghut en besluiten eens een kijkje te gaan nemen. Het is de Twin Falls Lodge waar we een welgekomen bord maaltijdsoep en een warme chocomelk op de kop kunnen tikken :-).Onze grootste bezorgdheid eigenlijk waren onze reisgenoten die nu misschien ongerust naar ons op zoek zouden zijn. Na wat zoeken vinden we toch een bordje dat naar de Takakkaw waterval leid, waar dus ook onze campground is. Rond 17u – 18u s’avonds komen we terug aan op onze campground en staat de groep al ongerust op ons te wachten. Na wat geklets en de situatie volledig uitgelegd te hebben zijn de plooien terug volledig recht gestreken.
Het was een zeer leuke dag met dat extra beetje spanning. Slaapwel …

%%wppa%% %%slideonlyf=43%% %%align=center%%

23/07: Vandaag zijn we vroeg opgestaan. Snel ontbijten en onze tenten afbreken want we worden om 9u verwacht bij Wild Water Adventures. We gaan raften op de rivier Kicking Horse. Het raften zelf is onwijs bangelijk en verwijs ik zonder woorden verder naar de prachtige foto’s. Het water was ijskoud (tja, smeltwater van de bergen), we kregen dan ook een “wetsuit” om aan te doen. Na de rafting rijden we naar onze laatste verblijplaats: Lake Louise International Hostel. In de namiddag rijden nog langs Morraine Lake. S’avonds maken we pannekoeken, mmmm. Slaapwel …

%%wppa%% %%slideonlyf=44%% %%align=center%%

Foto’s van de rafting:

%%wppa%% %%slideonlyf=47%% %%align=center%%

24/07: We ontbijten om 5u om tijdens de zonsopgang Fairview Mountain te beklimmen. Het uitzicht is te mooi voor woorden. We gaan volledig tot aan de top dat ons een prachtig uitzicht geeft 360° rondom ons. Rond 13u zijn we terug en worden we verwacht aan het buffet in Chateau Lake Louise :-). Vis, vlees, salades, pasta’s, fruit, taart, … verdwijnen in onze magen :-). Na bijna in een eet-coma te belanden gaan we terug naar onze verblijfplaats voor een namiddagje luierikken. Zaaalig.

%%wppa%% %%slideonlyf=45%% %%align=center%%

25/07: De laatste dag op Canadese bodem is aangebroken. We passeren nog langs de Johnston Canyon Trail en maken rond de middag nog een wandeling door Calgery. Hierna rijden we door naar de luchthaven om de reis huiswaarts aan te vatten.

%%wppa%% %%slideonlyf=46%% %%align=center%%

26/07: S’avonds komen we vermoeid aan in Zaventem. Ik neem afscheid van de geweldige groep.